28 Eylül, 2018

Peygamberin Son Beş Günü


okuduğum ikinci tahsin yücel kitabı. ilk olarak yalan'ı okumuştum. aradan epey zaman geçti. geçenlerde ne okusam diye düşünürken yalan aklıma geldi ve tahsin yücel kitabi okuyayım dedim.

kitap, sol görüşlü bir insanın hayatını konu ediniyor. okuması keyifli, sıkmadan güzel güzel akıp gidiyor. yalan'da oldugu kadar olmasa da türkçe'de ilk kez duyduğum kelimeler var. kenter kelimesini burjuva olarak kullanmış tahsin yücel. daha önce hiç duymamıştım. okurken tdk'ye baktım ama orada da göremedim. tdk'ye göre böyle bir kelime yok. kitap bir hayat hikayesi oldugundan dönem türkiye'nin sosyolojisi de dikkat çekiyor. toplumun değişimleri idrak edilebiliyor.

yalan'a göre daha çok sevdim. diğer kitapları da listeye attım. zaman, fırsat olunca yavaş yavaş onları da okumayı planlıyorum.

Hiç yorum yok: